fbpx
office@iuliablaja.ro
0744.301.281 0787.822.100

Cum se infiinteaza o firma doar cu buletinul?

O firma poate fi inmatriculata daca exista un spatiu in care sa fie declarat sediul social, astfel cum prevede Legea nr.31/1990 privind societatile comerciale.

Posibilitatea de a inmatricula o firma doar cu buletinul exista atunci cand nu detineti un spatiu corespunzator unde sa fie declarat sediul social si apelati la serviciul de gazduire a sediului social.

Astfel, este eliminata obligatia de a depune la registrul comertului acte care sa dovedeasca detinerea spatiului respectiv, avizul asociatiei de proprietari si acordul vecinilor.

Singurul act necesar in aceasta situatie pentru a infiinta o firma este actul de identitate al asociatului/asociatilor.

La acest avantaj important al gazduirii sediului social, se adauga si altele:

1. Rapiditatea intocmirii actelor.

In mod obisnuit, pentru infiintarea firmei trebuie facuta dovada detinerii spatiului cu destinatie de sediu social.

Pentru aceasta trebuie depuse la registrul comertului dovezi ale detinerii legale: contract de comodat, de inchiriere, contract de vanzare-cumparare, autorizare de construire, extras de carte funciara etc. Iar obtinerea si redactarea acestora necesita timp si resurse.

Ori, printre avantajele gazduirii sediului pentru o firma este faptul ca dovada o reprezinta contractul de asistenta juridica ce se incheie intre avocat si societatea in curs de inmatriculare.

2. In al doilea rand, este de mentionat faptul ca nu este necesar avizul asociatiei de proprietari si acordul vecinilor.

In cazul in care asociatii detin un spatiu propriu sau inchiriat intr-un bloc de locuinte, atunci trebuie depuse la registrul comertului, in vederea infiintarii firmei, avizul asociatiei de proprietari, dar si acordul vecinilor spatiului in care va functiona sediul.

In situatia in care opteaza pentru gazduirea sediului social, asociatii nu trebuie sa depuna avizul si acordul mentionate mai sus.

3. Pe de alta parte, un alt avantaj este faptul ca la sediul profesional al avocatului poate functiona un numar nelimitat de sedii sociale.

In mod obisnuit, intr-un apartament inchiriat sau aflat in proprietatea asociatilor nu pot fi declarate mai multe firme decat numarul incaperilor acelui spatiu.

4. De asemenea, este de mentionat ca nu se inregistreaza la administratia financiara contractul de asistenta juridica ce face dovada sediului social.

5. Cel mai important aspect intre avantaje il reprezinta costurile reduse  comparativ cu inchirierea.

Cabinetul nostru de avocatura ofera serviciul de gazduire sediu social in Bucuresti la pretul de 250 euro/an.

De asemenea, oferim servicii juridice privind redactarea actelor necesare pentru a  infiinta o firma doar cu buletinul, dar si reprezentarea la registrul comertului:

– verificarea si rezervarea denumirii societatii,

– redactarea si atestarea actului constitutiv,

– redactarea contractului privind detinerea spatiului cu destinatie de sediu social: comodat, inchiriere, subinchiriere etc.,

– redactarea declaratiei pe proprie raspundere data in baza art.15 alin.1 lit.b) din Legea nr.359/2004,

– redactarea si atestarea declaratiei pe proprie raspundere potrivit careia asociatii/administratorii indeplinesc conditiile prevazute de lege pentru exercitarea acestor calitati,

– depunerea dosarului complet la oficiul registrului comertului si obtinerea certificatului de inregistrare.

Pentru solicitarea unei consultatii juridice online, va rugam sa completati FORMULARUL

1 Raspuns

  1. Buna ziua.

    Ma numesc Catalina Anton si lucrez pentru BBA Reman cu sediul central in Londra.

    Bba Reman se ocupa cu reconditionarea pieselor auto second hand, dar si vanzarea acestora. Piesele ce urmeaza a fi vandute sunt achizitionate de pe Ebay sau Allegro (site din Polonia). BBA vrea sa acapareze si piata romaneasca, momentan virtual. Ce fac in privinta asta? Site-ul este in curs de traducere, urmeaza o campanie de publicitate pe radio si internet. Nu doresc sa deschida fizic un birou in tara. Se va achizitiona un numar de telefon Skype ( am inteles ca are formatul unui numar de Romania, dar va fi directionat catre Anglia, unde avem cativa agenti call center ce vor prelua comenzile din tara telefonic). Plata pentru produsele achizitonate se va face cu ajutorul Paypal (nu stiu cum functionzeaza acest serviciu) direct in contul din Polonia, loc in care vor fi trimise piesele pentru reparatie si de unde vor veni cele ce urmeaza a fi vandute. Transportul coletelor se organizeaza cu Serviciul UPS.

    Intrebarile mele sunt
    Este nevoie de autorizatii pentru functionare in acest moment?
    Trebuie creata o firma ce urmeaza a fi inregistrata la serviciul financiar?
    Care este pana la urma alternativa optima?

Comenteaza

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.