fbpx
office@iuliablaja.ro
0744.301.281 0787.822.100

Cat costa inchiderea firmei?

Asociatii pot hotari inchiderea firmei de bunavoie prin procedura dizolvarii voluntare.

Astfel, se poate trece la inchiderea firmei in cazul in care a expirat timpului stabilit pentru durata societatii si acesta nu a mai fost prelungit, apare imposibilitatea realizarii obiectului de activitate al societatii ori realizarea acestuia sau cand asociatii decid pur si simplu dizolvarea firmei.

Pentru realizarea operatiunii de inchiderea firmei, aceasta nu trebuie sa inregistreze datorii la bugetul statului si la terti.

Potrivit Legii nr.31/1990, operatiunea de inchiderea societatii  se realizeaza la registrul comertului in doua etape care se deruleaza in cca.6-8 saptamani, dupa cum urmeaza:

In prima etapa se depun urmatoarele acte:

1. Cerere de depunere si mentionare acte,

2. Hotararea adunarii generale a asociatilor sau decizia asociatului unic privind dizolvarea voluntara,

3. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale.

Hotararea adunarii generale a asociatilor depusa in aceasta etapa la registrul comertului va fi publicata in Monitorul Oficial.

In cazul in care, timp de 30 zile de la publicare, administratia financiara sau orice tert interesat constata existenta unor datorii restante ale firmei, atunci poate face opozitie la hotararea adunarii generale a asociatilor privind dizolvarea voluntara.

Opozitia se inregistreaza la tribunalul din raza sediului social al firmei. Hotararea judecatoreasca pronuntata de tribunal in procesul avand ca obiect solutionarea opozitiei poate fi atacata cu apel la curtea de apel.

Etapa a doua a procedurii privind dizolvarea voluntara incepe dupa 30 zile de la data publicarii Hotararii adunarii generale a asociatilor in Monitorul Oficial in situatia in care nu a fost formulata opozitie.

Daca s-a formulat opozitie, atunci etapa a doua a procedurii privind dizolvarea voluntara se deruleaza dupa ce instanta judecatoreasca a pronuntat o hotarare irevocabila privind respingerea opozitiei formulata de administartia finantelor publice sau de un tert.

In etapa a doua, se depun la registrul comertului urmatoarele documente:

1. Cerere de radiere,

2. Dovada publicarii in Monitorul Oficial a Hotararii adunarii generale a asociatilor privind dizolvarea voluntara,

3. Dupa caz, hotararea judecatoreasca irevocabila prin care a fost respinsa opozitia (copie legalizata),

4. Situatie financiara de lichidare si de repartizare a activului aprobata de asociati,

5. Certificatul fiscal emis de organul fiscal competent din care sa rezulte ca societatea nu are datorii la bugetul de stat,

6. Certificatul de inmatriculare si anexele acestuia,

7. Bilantul de lichidare vizat de administratia financiara.

8. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale.

Procedura privind inchiderea firmei se finalizeaza prin eliberarea de catre registrul comertului a certificatului de radiere. Acest certificat se depune ulterior la administratia financiara de la sediul firmei.

Taxele percepute de registrul comertului pentru operatiunea de inchiderea firmei sunt de cca 400 lei.

Biroul nostru de avocatura ofera servicii juridice si informatii utile in ceea ce priveste inchiderea firmei prin dizolvarea voluntara.

Pentru solicitarea unei consultatii juridice online, va rugam sa completati FORMULARUL

Comenteaza

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.