fbpx
office@iuliablaja.ro
0744.301.281 0787.822.100

Cum se infiinteaza un magazin online?

Pentru a infiinta un magazin online, antreprenorii nu trebuie sa obtina nicio autorizatie prealabila. Activitatea se desfăşoară în concordanţă cu principiile concurenţei libere şi loiale.

Legea nr. 365/2002, privind comerţul electronic, precizeaza ca pentru a face comert in mediul virtual este obligatorie postarea in website (magazin online) a datelor de inregistrare de la Registrul Comertului, in caz contrar se va considera ca fiind contraventie.

Firma de comert online se infiinteaza prin depunerea urmatoarelor documente la registrul comertului:

1. rezervarea denumirii societatii comerciale eliberata de registrul comertului,

2. actul constitutiv semnat de asociaţi; acesta poate fi atestat de avocat, autentificat de notar sau poate fi sub semnatura privata (adica semnat doar de asociati),

3.actele de identitate ale asociatilor firmei in curs de inmatriculare,

4. documentul care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social (contract de comodat, de inchiriere etc.),

5. acordul vecinilor şi al asociaţiei de proprietari cand sediul social al firmei se stabileste întru-un bloc de locuinte,

6. declaraţiile pe propria răspundere ale asociaţilor şi administratorilor, autentificate de notar sau atestate de avocat,

7. specimenul de semnatura al administratorului firmei eliberat de notar,

8. dovada depunerii capitalului social la o bancă aleasă de asociati (capitalul social minim pentru SRL este 200 lei).

9. declaratia pe proprie raspundere a asociatilor potrivit careia indeplinesc conditiile prevazute de lege pentru detinerea si exercitarea calitatii de asociati, atestata de avocat sau autentificata de notar,

10. dovezile privind plata taxelor legale.

Firma trebuie sa aiba mentionat in actul constitutiv ca obiect de activitate principal codul CAEN 4791 comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet.

Dupa infiintare, firma de comert online trebuie sa solicite inregistrarea si autorizarea magazinului la Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii  Datelor cu Caracter Personal.

Nerespectarea acestei obligatii este contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 1.000 lei la 50.000 lei.

Pentru serviciile prestate firma nu trebuie sa incheie contracte cu fiecare client in parte. Legea permite existenta unui contract general sub forma de ”Termeni si conditii”.

Contractul contine clauze privind modalitatea de comanda, obligatiile partilor, modalitatea de livrare, modalitatea de plata si termenul admis pentru restituirea produselor de 10 zile de la livrarea acestora.

Potrivit Legii nr.365/2002 privind comertul electronic, pentru a face comert online este obligatorie postarea in website (magazin online) a datelor de identificare pentru firma de comert online. Lipsa acestor mentiuni reprezinta contraventie.

Potrivit Ordinului ANPC nr.433/2009 privind unele masuri de informare a consumatorilor, firmele care administreaza site-uri de e-commerce (comert electronic) sunt obligate sa prezinte pe prima pagina a site-ului (home page) un link catre adresa oficiala de web a Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor: www.anpc.gov.ro

In cazul in care v-ati hotarat sa deschideti un magazin online, tot ce trebuie sa faceti este sa contactati cabinetul nostru de avocatura si sa pregatiti urmatoarele acte:

1. cartile de identitate ale asociatilor,

2. documentul care atesta dreptul de folosinta asupra sediului social: contract de vanzare-cumparare, contract de comodat, de inchiriere, extras de carte funciara, autorizatie de construire etc.

In cazul in care nu dispuneti de un spatiu unde sa fie declarat sediul social, va putem oferi serviciul de gazduire a sediul social in Bucuresti.

Pentru infiintarea unui magazin online rapid si ieftin, biroul nostru de avocatura se ocupa de realizarea intregii proceduri:

– verificarea si rezervarea denumirii societatii,

– redactarea si atestarea actului constitutiv,

– redactarea contractului privind detinerea spatiului cu destinatie de sediu social: comodat, inchiriere, subinchiriere etc.,

– redactarea declaratiei pe proprie raspundere data in baza art.15 alin.1 lit.b) din Legea nr.359/2004,

– redactarea si atestarea declaratiei pe proprie raspundere potrivit careia asociatii/administratorii indeplinesc conditiile prevazute de lege pentru exercitarea acestor calitati,

– depunerea dosarului complet la oficiul registrului comertului si obtinerea certificatului de inregistrare.

Pentru solicitarea unei consultatii juridice online, va rugam sa completati FORMULARUL

1 Raspuns

  1. Avatar

    Buna ziua.

    Ma numesc Catalina Anton si lucrez pentru BBA Reman cu sediul central in Londra.

    Bba Reman se ocupa cu reconditionarea pieselor auto second hand, dar si vanzarea acestora. Piesele ce urmeaza a fi vandute sunt achizitionate de pe Ebay sau Allegro (site din Polonia). BBA vrea sa acapareze si piata romaneasca, momentan virtual. Ce fac in privinta asta? Site-ul este in curs de traducere, urmeaza o campanie de publicitate pe radio si internet. Nu doresc sa deschida fizic un birou in tara. Se va achizitiona un numar de telefon Skype ( am inteles ca are formatul unui numar de Romania, dar va fi directionat catre Anglia, unde avem cativa agenti call center ce vor prelua comenzile din tara telefonic). Plata pentru produsele achizitonate se va face cu ajutorul Paypal (nu stiu cum functionzeaza acest serviciu) direct in contul din Polonia, loc in care vor fi trimise piesele pentru reparatie si de unde vor veni cele ce urmeaza a fi vandute. Transportul coletelor se organizeaza cu Serviciul UPS.

    Intrebarile mele sunt
    Este nevoie de autorizatii pentru functionare in acest moment?
    Trebuie creata o firma ce urmeaza a fi inregistrata la serviciul financiar?
    Care este pana la urma alternativa optima?

Comenteaza

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.