fbpx
office@iuliablaja.ro
0744.301.281 0787.822.100

Probleme cu banca? CSALB te poate ajuta!

Ai neintelegeri cu banca sau IFN-ul de la care ai luat un credit si vrei sa il rezolvi pe cale amiabila? Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor din domeniul Bancar te poate ajuta.

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB) este un organism independent, apolitic, nonprofit si de interes public, ce isi propune sa rezolve in mod echilibrat, rapid, gratuit pentru consumatori, neintelegerile dintre banci sau IFN-uri si consumatori, in afara instantelor de judecata.

CSALB va lansa o aplicatie online prin care consumatorii pot transmite solicitarile de conciliere sau arbitraj, astfel totul se va derula multa mai rapid.

Conciliatorii/arbitrii desemnati sunt nume importante din avocatura de business sau fosti judecatori si solutioneaza litigiile propun sau impun o solutie, in functie de procedura aleasa, in urma analizei documentelor si a discutiilor cu partile.

In prezent, CSALB are 15 conciliatori care analizeaza dosarele si prezinta o solutie de stingere a litigiului si totul e gratuit pentru consumatori.

Numarul romanilor care apeleaza la Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor din domeniul Bancar a crescut de peste patru ori fata de anul trecut, iar numarul bancilor care accepta negocierea s-a dublat in doar cateva luni. Bancile incep sa inteleaga ca este interesul lor sa isi recupereze o parte cat mai mare din creditul acordat si atunci accepta reduceri de rate pentru clientii care au ajuns in situatia de a nu mai putea plati.

Au existat cazuri cand, in urma apelarii la CSALB, soldul creditului a scazut si cu peste 15000 euro.
Argumentele de negociere care functioneaza cel mai bine sunt de natura sociala. De exemplu, daca ai probleme de sanatate, ai pierdut locul de munca, sau o persoana apropiata care aducea venituri in familie, si nu mai poti plati creditul, poti avea castig de cauza in negocieri. Insa nu sunt singurele argumente luate in considerare.

De asemenea, poti solicita negocieri pentru:
– returnarea comisionului care in perceptia clientului a fost retinut nejustificat;
– rescadentarea creditului;
– diminuarea ratei lunare daca nu mai poti face fata din diverse motive, sau daca a fost marita nejustificat;
– restituirea unor sume;
– reesalonarea, refinantarea sau rescadentarea creditului;
– declararea creditului ca fiind scadent anticipat, fara respectarea conditiilor contractuale;
– eliminarea unor clauze considerate abuzive de consumator;
– radierea inregistrărilor din biroul de credit;
– probleme referitoare la executarea silita;
– probleme referitoare la cardurile de credit;
– probleme cu transferuri bancare;
– probleme legate de depozite;
– probleme legate de leasing.

Pasii pe care trebuie sa ii urezi pentru solutionarea un litigiu cu o banca, sunt urmatorii:
1. Completezi cererea pentru conciliere;
2. CSALB analizeaza cererea;
3. Daca cererea este conforma, CSALB informeaza banca;
4. Daca banca accepta concilierea, CSALB desemneaza un conciliator care analizeaza situatia, poarta discutii si negociaza cu partile;
5. Conciliatorul propune o solutie;
6. Partile pot accepta sau pot refuza solutia in timp de 15 zile;
7. Solutia acceptata de ambele parti devine titlu executoriu, este obligatorie.

Ceea ce trebuie sa stii este ca te poti retrage oricand din procedura, sau poti sa nu accepti solutia propusa.

In cazul cererii pentru Arbitraj, arbitrii impun o solutie, si solutia constituie titlu executoriu si este obligatorie pentru parti. Dupa desemnarea arbitrilor, partile nu se pot retrage dn procedura, si nici nu pot refuza solutia.
Tot procesul de solutionare se realizeaza in 90 de zile.

Poti contracta CASLB la telefon 021.94.14 sau la office@csalb.ro

Potrivit datelor centralizate de CSALB, 90% dintre solicitari se refera la credite, in timp ce doar 10% reprezinta probleme din sfera altor servicii bancare sau leasing.

Sursa: www.cursbnr.ro

Comenteaza

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.