fbpx
office@iuliablaja.ro
0744.301.281 0787.822.100

Telefoanele mobile, risc în tranzacţiile financiare!

Educaţia financiară nu este cea mai importantă modalitate de a ajuta utilizatorii de servicii financiare, potrivit BEUC, organizaţia europeană a consumatorilor. Deşi îi recunosc importanţa, autorităţile de la Bruxelles spun că altceva poate avea un impact benefic mai mare.

Protecţia consumatorului şi buna supraveghere sunt mai importante decât educaţia financiară, în viziunea organizaţiilor de la Bruxelles care se ocupă de interesele consumatorilor utilizatori de servicii financiare. Pentru organizaţia europeană a consumatorilor – BEUC, educaţia financiară nu trebuie să reprezinte un substitut pentru protecţia consumatorilor.

Educaţia financiară este un factor cheie în condiţiile în care nivelul de alfabetizare financiară a cetăţenilor din Europa este scăzut. Studiile OECD arată că în Europa aproximativ 70% dintre cetăţeni nu ştiu să calculeze dobânda compusă la un depozit.

Problema o reprezintă faptul că industria financiară, aşa cum a fost proiectată în ultimii ani, oferă produse din ce în ce mai complexe, iar aceasta merge în direcţia opusă nivelului de educaţie financiară.

Astfel, dacă nivelul de alfabetizare este tot mai scăzut, produsele ar trebui să fie cât mai simple, astfel încât oamenii să le înţeleagă.

Întrebarea este cine ar trebuie furnizeze educaţia financiară?

Astăzi, la şcoală nu primeşti deloc. Uniunea Europeană nu are competenţe pentru educaţia financiară, ci aceasta revine statelor membre. Aceasta se face în primul rând de industria financiară. Există un efort considerabil, mulţi bani cheltuiţi pentru educaţia financiară, dar problema este dacă putem avea încredere în această educaţie financiară.

Chiar şi dacă înţelegem bine şi excludem orice tip de marketing, întotdeauna vom avea suspiciunea că fac marketing. Ar trebui să canalizăm acest efort spre o supraveghere independentă, spre fundaţii, ONG-uri sau experţi independenţi care să facă o demarcaţie clară în afacerea instituţiei şi serviciile de educaţie financiară oferite oamenilor.

Tinerii au tendinţa de a nu gândi în profunzime produsele financiare pe care le consumă, iar acesta are legătură cu modul lor de consum, respectiv pe terminale mobile.

Comenteaza

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.